دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت دفتر امور روستایی و شوراها دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت
صفحه اصلی
شرح وظايف كاركنان
 
اسماعیل اسماعیلی
کارشناس امور بهداشتی ,زیست محیطی
1.  پیگیری توسعه خدمات بهداشت عمومی در سطح روستاها با همکاری فرمانداری ­ها بخشداری­ ها, دهیاران و واحدهای استانی دستگاه­ های اجرایی در خصوص پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها و تهیه گزارشات از روند اقدامات مربوطه به توسعه بیمه های سلامت ، تامین اجتماعی و سایر خدمات بیمه ای در روستاهای استان .
2. نظارت بر اقدامات دستگاه­ های متولی حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی روستاها در چهارچوب قوانین موجود
3. نماینده اداره کل امور روستایی جهت شرکت در جلسات کارگروه بهداشتی و امنیت غذایی شهرستان ها
4. اجرایی درخصوص پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها و تهیه گزارشات از روند اقدامات مربوط به توسعه بیمه‌های سلامت، تأمین اجتماعی و سایر خدمات بیمه‌ای در روستاهای استان.
5. مسائل مربوط به پسماند روستاها و تهیه بانک اطلاعات پسماند روستاها و به روز رسانی آن, نظارت بر نحوه مدیریت پسماند روستایی از طریق بازدید مکرر از سطح روستای دارای دهیاری با هماهنگی فرمانداری ها، بخشداری ها و اداره کل محیط زیست استان با دریافت اطلاعات وضع موجود و ارئه پیشنهادات در جلسات مربوطه, پیگیری مکان محل دفن پسماندها, برنامه­ های تفکیک و حصار سایت­ های دفن
6. نظارت بر نحوه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در روستاهای استان ، شناسایی روستاهای مشکل دار و مکاتبه با دستگاه های اجرایی ذیربط
7. دریافت اطلاعات وضع موجود روستاها در ارتباط فضاهای خدمات بهداشتی از کارشناس امور زیربنایی و تعیین اولویت لازم جهت احداث خانه­ های بهداشت روستایی و نظارت بر نحوه پوشش خاص خدمات بهداشتی در سطح روستاهای استان
8. هماهنگی تشکیل جلسات CBR
9. پیگیری نامه­ ها و درخواست­ های مردمی مربوط به روستاها و پاسخگویی به نامه­ های ارجائی سامد
10. پیگیری مباحث مربوط به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان
11. پیگیری روستاهای مدل توسعه جهت تدوین چارچوب تدوین سند توسعه روستایی استان
12. سایر امور محوله ازسوی مدیرکل

غلامرضا کاووسی
کارشناس مسئول امورروستایی, زیربنایی و عمرانی
1. نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله به کارشناسان گروه روستایی و عنداللزوم اقدام به تهیه گزارش از روند حوزه کاری امور روستایی
2. مطالعه و بررسی وضع موجود روستاها از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای زیرساختی روستاهای استان
3. همکاری با واحدهای ذیربط در وزارت کشور و سایر دستگاه­ های اجرایی در تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت ­های طرح­ های عمرانی از  از قبیل توسعه فضای سبز در روستاهای استان به تفکیک بخش و شهرستان
4. هماهنگی و همکاری لازم با فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران و برگزاری جلسات در سطح روستاها جهت جلب همکاری و مشارکت مردم در امر توسعه روستاها و پروژه­ های خاص روستایی
5. پشتیبانی در زمینه تأمین و تجهیز دهیاری‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه با واحدهای استانی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری تأمین ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی روستا از سوی واحدهای ذیربط
6. پیگیری امور مربوط به تعاونی­ های دهیاری­ ها و هماهنگی لازم جهت تاسیس تعاونی­ های جدید در صورت داشتن توانایی لازم در سطح شهرستان
7. پیگیری تهیه و توزیع ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز دهیاران روستا از مبادی ذیربط و نظارت بر نحوه استفاده از ماشین آلات و تجهیزات تحویلی به دهیاری­ ها با بازدید های مکرر از دهیاری­ ها و احصاء شاخص­ های توزیع ماشین آلات بر مبنای جمعیت، درآمد و برخورداری دهیاری­ ها از ماشین آلات و کمک به دهیاری­ های مناطق محروم استان و با در نظر گرفتن عوارض ارزش افزوده دریافتی دهیاری­ ها
8. هماهنگی لازم جهت تهیه و توزیع تجهیزات مربوط به مبلمان (روستایی) دهیاری ­ها
9. نظارت بر تهیه طرح­ های توسعه روستایی با در نظر گرفتن بند 1 و 2  از طریق شرکت در جلسات کمیته کار، بررسی و نظارت طرح های هادی روستایی به عنوان نماینده دفترامور روستایی   
10. احصاء آمار تعداد روستاهای دارای طرح هادی مصوب و تعداد روستاهای واجد شرایط جهت تهیه طرح هادی
11. احصاء پروژه ­های روستایی دارای دهیاری، مطابقت و الویت بندی براساس طرح های توسعه روستایی
12. انجام امور عمومی روستاها و مناطق عشایری که فاقد دهیاری هستند
13. نظارت بر اجرائی پروژه­ های مصوب عمرانی دهیاری ­ها, سایر دستگاه اجرایی و خدمات رسان در سطح روستاهای استان با هماهنگی دستگاه­ های اجرایی و ارائه نتیجه گزارش و نواقصات موجود در پروژه­ ها جهت پیگیری لازم در اداره کل دفتر فنی استانداری و دستگاه­ های اجرایی به صورت ماهیانه
14. نظارت بر اجرائی پروژه­ های مصوب مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم عنداللزوم اعلام عدم پیشرفت آنها به واحدهای استانی و دستگاه­ های مربوطه به منظور رفع موانع با همکاری دفتر فنی استانداری
15. همکاری با واحدهای استانی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای ذیربط در استانداری به منظور تهیه بانک ­های اطلاعاتی، جمع‌آوری اطلاعات و تنظیم گزارشات مرتبط با تغییرات شاخص­ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیربنایی روستاهای استان و کنترل مستمر تغییرات این شاخص‌ها و به روزرسانی بانک اطلاعات دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا
16. تعیین اولویت روستاها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه و ارائه به اداره کل مدیریت بحران جهت تخصیص اعتبارات لازم .
17. بروز رسانی آمار پروانه­ های ساختمانی
18. سایر امور محوله ازسوی مدیرکل

 محمدرضا ثمین
کارشناس امور اداری واستخدامی دهیاری ­ها
 
1.  تهیه و به روز رسانی بانک اطلاعاتی دهیاران و کارکنان دهیاری­ های استان
2.  تنظیم خلاصه وضعیت دهیاران استان و تهیه فهرست اسامی
3. نظارت و سازماندهی امور اداری و استخدامی دهیاری­ های استان
4. بررسی صلاحیت و مشکلات اداری و مالی کارشناسان مالی و عمرانی دهیاری­ ها با همکاری و هماهنگی فرمانداری­ ها و اتحادیه دهیاری­ های استان, ابلاغ شرح وظایف نیروهای فنی و مالی وسایر نیروهای دهیاری­ ها(آتشانشان­ ها)
5.. بررسی صلاحیت دهیاران انتخابی از طرف شوراهای اسلامی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و معرفی افراد واجد شرایط تصدی سمت دهیاری به واحدهای گزینش و حراست استانداری یا عدم تایید صلاحیت آنان و اعلام نتیجه به شهرستان­ های تابعه
6.  پیگیری اخذ مجوز تاسیس دهیاری­ ها در روستاهای واجد شرایط- اخذ کدپستی دهیاری­ ها
7. برگزاری دوره های آموزشی لازم برای دهیاران و مسئولین مالی
8. برگزاری آزمون­ های مکاتبه ای
9.  برگزاری سفرهای آموزشی ویژه دهیاران و کارشناسان مالی و عمرانی دهیارها
10. فعال نمودن دبیرخانه شورای پژوهش روستایی، بررسی طرح­ های پژوهشی ارسالی از دهیاری­ ها، تصویب و نظارت و هدایت طرح­ ها، پیگیری دریافت اعتبار از سازمان شهرداری­ ها و دهیاری­ های کشور جهت اجرایی شدن طرح­ ها، اخذ گزارش پیشرفت کار طرح­ های پژوهشی از دهیاری­ ها و ارسال آن به سازمان، برقراری ارتباط مستمر با سازمان در جریان تصویب نهایی طرح­ ها و اخذ اعتبار مربوطه
11.  انجام امور مربوط به پذیرش ، جذب ،به کارگیری و ارسال گزارش نیروهای امریه وآتش نشانی در دهیاری­ ها
12. برنامه ریزی و پیگیری جهت درجه بندی دهیاری­ های استان
13. ساماندهی پایگاه­ های آتشنشانی دهیاری­ ها و مکان یابی پایگاه­ های جدید
14.  برگزاری مناسبت­ های روز دهیار و روز روستا
15. ارزیابی عملکرد دهیاران
16. سایر امور محوله ازسوی مدیرکل

 مهدی محمدی
کارشناس امور اشتغال ، سرمایه گذاری وشوراها
 
1.  پیگیری و برنامه ریزی و هماهنگی بین سازمان های متولی امر اشتغال در رو ستاها جهت توسعه و رونق اقتصادی مناطق روستایی استان در روستاها از طریق دستگاه­ های ذیربط
2.  انجام هماهنگی و پیگیری لازم از دستگاه­ های مربوطه ، بانک ها و موسسات مالی به منظور پرداخت کمک­ های فنی اعتباری، تسهیلات قرض الحسنه و وام ­های خرد جهت توسعه اشتغال روستایی
3.  شناسایی روستاهای هدف برای توسعه اقتصادی بر اساس استعدادهای مناطق به منظور توسعه سرمایه گذاری علی الخصوص در زمینه گردشگری ، صنایع کوچک و تبدیلی مرتبط با کشاورزی با هماهنگی دستگاه­ های ذیربط خصوصا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت با برگزاری جلسات با فرمانداری­ ها و بخشداری ­ها- برنامه ریزی ارتقاء شاخص­ های گردشگری(ایجادبوستان­ ها و ...)
4. پیگیری امور مربوط به مناطق محروم و مرزی روستایی استان و هماهنگی با معاونت توسعه روستایی ومناطق محروم کشور
5.  اقدام در مورد راهنمایی شورای اسلامی و واحدهای عمران روستایی به منظور پیشرفت برنامه­ های عمرانی با استفاده از خود یاری و مشارکت مردم .
6.  پیگیری کلیه موارد مرتبط با شوراهای اسلامی روستایی و بخش وبازدیدهای دوره ای (کمیته انطباق- هیات حل اختلاف- بیمه شوراها)
7.  همکاری با واحدهای استانی دستگاه­ های اجرایی ذیربط و واحدهای تخصصی در استانداری به منظور بررسی و شناسایی راهکارهای اجرای عملیاتی : 1- ساماندهی و تشویق مهاجرت معکوس به روستاها 2- فعال سازی تشکل های مردمی و خیرین و بخش خصوصی درزمینه انجام فعالیت­ های فرهنگی و اجتماعی و اجرای پروژه­ های عمرانی و طرح­ های اشتغال زا در مناطق روستایی ، رشد و توسعه کار آفرینی و ایجاد مشاغل جدید از طریق انجام آموزش­ های مهارتی و کاربردی متناسب با نیازهای هر منطقه 3- رفع نیازهای آموزشی در زمینه دینی ، تربیتی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در روستاها و پیگیری اختصاص منابع و امکانات مورد نیاز جهت تقویت روحیه خود باوری ، خود اتکایی و عزت نفس در روستاییان .
8.  اقدام در مورد راهنمائی شوراهای اسلامی ده و واحدهای عمران روستائی به منظور پیشرفت برنامه‌های عمرانی با استفاده از خودیاری و مشارکت مردم و پاسخ استعلامات
9. هماهنگی با دستگاه­ های مربوطه در تدوین طرح‌های توسعه اقتصادی براساس استعدادهای مناطق، به منظور توسعه سرمایه‌گذاری علی‌الخصوص در زمینه  تهیه سامانه گردشگری، صنایع کوچک و تبدیلی و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی استان
10. برنامه ریزی و نظارت بر اجرای تفاهم نامه های مشترک سازمان­ ها، نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با امور روستاها، ابلاغ شده از سوی وزارت کشور
11.  تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص شوراهای اسلامی
12.  هماهنگی جهت برگزاری دوره آموزش شوراهای اسلامی

عالیه خواجوی
کارشناس امور مالی , بودجه و اعتبار
 1.  پیگیری تخصیص،  جذب و توزیع اعتبارات مربوط به امور روستایی از طریق منابع اعتباری مختلف
2.  تعیین  و ابلاغ شاخص­ ها و اولویت­ های لازم جهت توزیع اعتبارات دهیاری­ ها برابردستورالعمل­ های ارسالی از وزارت کشور
3.  نظارت بر حسن فرآیند تهیه بودجه- تفریق بودجه , حسابرسی دهیاری ها وسامانه بودجه دهیاری­ ها
4. تهیه و بروز رسانی آمار اعتبارات توزیع شده دهیاری ­ها به تفکیک منابع مختلف (ارزش افزوده سازمان شهرداری ها)
5.  نظارت وارزیابی عملکرد مسئولین مالی دهیاری ها
6.  اعلام دستورالعمل ها ,آیین نامه ها و بخشنامه های مرتبط با امور مالی دهیاری­ ها به فرمانداری­ ها و بخشداری­ ها و شوراهای اسلامی جهت هزینه کرد اعتبارات اختصاص داده شده
7. بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای روستا در مورد برنامه های عمرانی از نظر مالی و اعتباری و همکاری با واحدهای ذیربط در نظارت بر فرآیند تهیه بودجه سالیانه و حسابرسی دهیاری­ های استان با هماهنگی فرمانداری­ ها
8. پیگیری اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان شهرداری­ ها و دهیاری­ های کشور
9. مطالعه و بررسی در مورد منابع درآمد دهیاری­ ها به منظور ارائه ، خط مشی و اتخاذ روش ­هایی در جهت ارتقا سطح درآمد دهیاری­ ها و خود کفایی آنها
10. کنترل و بررسی بودجه تفریغ بودجه دهیاری­ ها
11. بررسی و همکاری با واحدهای مسئول در بررسی تعرفه‌های عوارض محلی و بهای خدمات پیشنهادی دهیاری و شورای اسلامی روستا و پیگیری انجام مراحل قانونی جهت تأیید و ابلاغ برای اجرا.
12. تهیه گزارش عملکرد هزینه اعتبارات دهیارها در مقاطع دو ماهه برای استاندار محترم و سازمان شهرداری­ ها و دهیاری­ های کشور
13. کنترل وبروز رسانی سامانه بودجه دهیاری­ ها
14. سایر امور محوله از سوی مدیرکل

            کاظم خراشادی
                 کارشناس فرهنگی واجتماعی
 1.  پیگیری امور مربوط به  شورای فرهنگی اعم از هماهنگی با اعضا جهت تشکیل جلسات، تنظیم برنامه جلسات و پیگیری مصوبات و ارسال گزارش مربوطه به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور
2.  پاسخگویی به مکاتبات و درخواست­ های مردمی در سفرهای استاندار محترم و معاون محترم امور عمرانی در ارتباط با حوزه کاری مشترک اداره کل امور روستایی با هماهنگی سایر کارشناسان محترم حوزه
3.  احیاء نشست های مشورتی دهیاری ها در سطوح بخش ، شهرستان و استان و پیگیری مربوطه به نشست­ های فوق الذکر
4.  پیگیری امور محوله در حوزه فرهنگی و آموزشی از طریق کارتابل مکاتبات اداری، شبکه دولت، مکاتبه تلفنی و ...
5.  پیگیری امور حمل و نقل روستایی
6.  پیگیری واگذاری ساختمان­ های بلا استفاده
7.  سایر امور محوله از سوی مدیرکل

حمزه مظفر نیا
کارشناس امور شوراهای اسلامی روستا
 
1. پیگیری برنامه های آموزشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا.
2. پیگیری ساخت و سازهای غیر مجاز روستایی و استخراج و ابلاغ قوانین مربوطه به فرمانداری­ ها و ادارات ذیربط.
3. تهیه لوایح دفاعیه به طرفیت متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها.
4. پیگیری و تهیه پاسخ استعلامات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین نهاد ریاست جمهوری.
5. بروز رسانی سامانه جامع اطلاعات آبادی های کشور.
6. پیگیری اعتبارات بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 94 .
7. پیگیری امور و مکاتبات مربوط به گزینش دهیاران.
8. پیگیری نیازهای زیر بنایی روستاهای استان و پیگیری از مراجع ذیربط.
9. رابط فرهنگی و اجتماعی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دهیاری های استان.
10. پیگیری نشست های مشورتی دهیاران، بخشداران وفرمانداری ها .
11. پاسخ گویی به مکاتبات و درخواستهای دهیاری ها، ادارات و ...
12. پیگیری اعتبارات ماده 23 قانون جرائم راهنمایی و رانندگی.
13. پیگیری اخذ ارتقاء درجه دهیاری های استان.
14. سایر امور محوله از سوی مدیر کل.


 
 
 
تاریخ به روز رسانی: 1395/02/27
تعداد بازدید: 1544
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal